Naar een organisatiecultuur
die werkt!

lagere faalkosten door leiderschapstrajecten voor middenmanagement,
-coaching voor CEO's,
jaarbegeleiding voor bedrijven
 

Wij doen verschillende interventies met als doel om tot een werkende organisatiecultuur te komen.  Op onze homepagina staan hiervan referenties van opdrachtgevers over ons werk: de jaarbegeleiding bij ProRail, het in kaart brengen van processen en daar draagvlak voor krijgen bij een Vastgoedonderhoudbedrijf, werken aan een klantgerichte cultuur bij een WoningCorporatie en nog veel meer.

 

Hieronder een aantal referenties van interventies die daarbij horen. Kijk op onderstaande thema’s: klanten aan het woord over coachen, spreken of werken aan leiderschap.

Coachen

In veel organisaties werken we aan leiderschap. Leiders horen in positie te zijn, ze geven richting aan zichzelf, teams en afdelingen, organisaties en zeker aan veranderingen. Hier een opdrachtgever aan het woord. Zijn coaching had als resultaat:

  • Zijn locatie “Het zwembad van het jaar”
  • Rust in het team
  • Meer persoonlijk balans

Opdrachtgever aan het woord, kijk hiernaast voor de video.

Spreken

Naar aanleiding van mijn E-book ben ik uitgenodigd om als keynote spreker op de “Annual Conference” van het Agile Consortium te spreken over: “Hoe verander je een organisatie succesvol? ”.

 

Hier rechts een kort impressie.

Training w.o. het jaartraject ‘Nieuw Leiderschap’.

Veelal is een gebrek aan resultaat niet te wijten aan niet willen maar aan niet kunnen. Daarom ondersteunen we onze trajecten met een groot scala aan trainingen. Van jaartrainingen “Nieuw Leiderschap” tot korte intensieve vaardigheidstrainingen of teamtrainingen. Van de training “Nieuw Leiderschap” een foto links uit het leiderschapstraject. Op de Home-pagina een video van LACO, één van onze opdrachtgevers.  Overigens is Dick Nijman als trainer gecertificeerd:

 

Zeer recent volgde KBK bouw Volendam, Kivo Volendam, OnderhoudNL leiderschapstrajecten bij de Werkplaats voor Organisatiecultuur.

Organisatiecultuur en klantgerichheid

Een grote woningcorporatie wil naar een klantgerichte cultuur voor haar afdeling verhuur en beheer, 80 medewerkers. De woningcorporatie wil dat haar woonconsulenten de regie in de wijk nemen. Procedures en protocollen zijn nodig om je werkprocessen te ondersteunen maar soms wordt dit een bureaucratie. Hoe buig je dit om? Hier is het gelukt om de klant weer als uitgangspunt te nemen en woonconsulenten opnieuw te verbinden met de wijk.

Jaarbegeleiding: in 12 maanden naar succes!

Een jaarbegeleiding waarin we resultaten boekten op diverse gebieden bij de Fa. Veenhuizen in Voorthuizen.

Vooral boekten we grote vooruitgang in organisatiecultuur: adequater leiderschap, betere communicatie. Daarmee was het mogelijk resultaten te boeken aan de ‘harde’ kant: 

  • gestroomlijnde processen t.a.v. de servicemonteurs
  • opleidingen voor de buitendienst uitgebreid en gepland, de Veenhuizen Academy
  • betere communicatielijnen
  • binden en boeien: maandelijkse borrel; kleinere coachpoule voor monteurs voor beter overleg en samenwerking
  • de CAO tot in de puntjes uitgezocht en met monteurs besproken
  • betere verzuimbegeleiding met nieuwe partner
  • de binnendienst, w.o. de directie, mee op de bus met monteurs
  • een dashboard gebouwd waarop alle afdelingen real-time informatie kunnen zien over resultaten van die afdeling
  • kernprocessen beschreven en verbeterd waardoor zaken beter lopen
  • centrale planning tot stand gekomen, verhuisd naar bovenverdieping, die wel eerst gemaakt moest worden
  • een meerjaren strategie gekozen: wat doen we wel en niet bij Veenhuizen de komende jaren
  • een merkenfilter, keuze voor merken, wat rust en overzicht geeft
  • implementaties van o.a. Coca Cola worden goed aangepakt met een implementatieplan
  • er is een HR stagiair, na de eerste stagiaires verwachten we dat er meer volgen ………
  • de IT systemen zijn verbeterd waardoor we beter en sneller kunnen werken ten behoeve van de mensen die buiten werken
  • ….. en nog veel meer  …….