Naar een organisatiecultuur
die werkt!

lagere faalkosten door leiderschapstrajecten voor middenmanagement,
-coaching voor CEO's,
jaarbegeleiding voor bedrijven
 

Ben jij een manager of leider?

In mijn praktijk kom ik managers tegen en leiders. Eerlijk gezegd vaker managers. Dit is het leidinggevend kader wat goed organiseert, deskundig is, de basis legt voor een goede uitvoering in de praktijk. Ik kom ook leiders tegen die verder vooruit kijken, hun verantwoordelijkheid groter nemen, een grotere bijdrage willen leveren, de planeet voor ogen hebben, het beste in mensen naar boven halen. Wat wil jij zijn? Een manager of een leider? Wat is nodig in jouw bedrijf of in jouw organisatie? Kun je een verandering managen of moet je deze leiden?

  managers leiders
Kern Doen we de dingen goed? Doen we de goede dingen?
Ze vragen zich af Kan het efficiënter? Kan het beter?
Aandacht gericht  op Consolideren Verbeteren en innoveren
Ze houden van Stabiliteit Gedegen verandering
Resultaat is Efficiënte productie Grotere bijdrage door succesvolle veranderingen
Aandacht gericht op De medewerker De medewerker en het team
Ze zorgen ervoor dat de medewerker Gemotiveerd is om zijn werk te doen Geïnspireerd is om met het idee mee te doen
Hun basis is Formele autoriteit Morele autoriteit
Hun overtuiging Ik ben de manager Ik ben rolvoorbeeld
Ze verwachten van een medewerker Commitment aan werk en taak Loyaliteit aan persoon en idee
Ze stimuleren Discipline Passie
Ze begeleiden een medewerker door Aan te spreken en coaching Fundamentele gesprekken over doelen, visie en commitment en geven voorbeeld
Ze leunen zwaar op Vakkennis, managementvaardigheden en respect Zelfkennis, visie, integriteit
Ze stellen zich op Boven de groep Dienstbaar aan de groep
Materiedeskundig op Op microniveau met vakinhoudelijke kennis Op macroniveau met kennis van product en markt
Ze geven leiding vanuit Doelen en beleid Visie en strategie
Beïnvloedings-strategie Vertegenwoordigen de organisatie en zijn meestal conformistisch Dagen de organisatie uit en zijn soms non conformistisch
Ze zijn Functiegericht (formeel) Kwaliteitsgericht  (informeel)
Ze beroepen zich op Ondernemingswaarden Persoonlijke waarden die matchen met ondernemingswaarden
Risico’s Moeten beperkt worden Moeten genomen worden
Focus is Het heden De toekomst
Kenmerken Macht, ambitie, initiatief, actie en ego Maken van verbinding met de eigen essentie en van daaruit met de anderen, waarachtigheid, authenticiteit en diversiteit

Wil jij jouw leidinggevenden ontwikkelen tot leiders? Neem contact op voor een introductie in onze modules Nieuw Leiderschap.

Comments(1)

Laat een reactie achter